Jasper Park - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van canadasept2017 - WaarBenJij.nu Jasper Park - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van canadasept2017 - WaarBenJij.nu

Jasper Park

Door: Mari en Herman

29 September 2017 | Canada, Jasper Park Lodge

Wederom goed geslapen, na 's avonds een potje yatzee gespeeld te hebben..
Je weet, winnen van Mari met yatzee is niet te doen. Het was leuk.
's Morgens vroeg op en eieren bakken en thee en koffie zetten.
De afwas doen en er weer op uit met de camper.
8:30 uur vertrokken en op naar Jasper. Onderweg werd een uur van onze dag afgehaald vanwege het passeren van de grens van de Pacific Standard Time naar de Mountain Standard Time.
Na een uurtje rijden in Jasper aangekomen en het info-centrum gezocht.
Eerst even koffie bij onze Tim Hortons en dan een nieuwe camping gezocht voor de avond.
Camping Wapiti, campers lekker op een rijtje en de gezelligheid ten top. Nu naar de Jasper Skytram , een lift via kabelbaan omhoog. Naar een hoogte van 2463 meter, laatste 200 meter hebben we gelopen.
We zaten boven de boomgrens, den rit van sle hts 7,5 minuut..
Het waszeer mooi geweest en wehebben de top bereikt. Een mooi en voortreffelijk uitzicht. Herma en Mari in de sneeuw en genietend op de hoge bergen van Jasper.
Herman en Cora besloten de route rond Maligne Lake te doen, gedeeltelijk door een canyon, een indrukwekkende bergengte die uiteindelijk eindigt in een waterval en een schitterend bergmeer. Onderweg daar naar toe enorm onder indruk geraakt van een door bosbrand verwoeste rotswand en een kudde overstekende berggeiten! 's-Avonds , on the lake, en bij een zelfgestookt kampvuur heerlijk gegeten van een zelfbereide pastaschotel. Het was wederom weer een geweldige dag.