Blue River safari - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van canadasept2017 - WaarBenJij.nu Blue River safari - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van canadasept2017 - WaarBenJij.nu

Blue River safari

Door: Herma

28 September 2017 | Canada, Jasper Park Lodge

Donderdag 28 september
Helaas geen wildlife gespot. Wel een hele mooie tocht met een speedboot over de Blue River. De dag begon met veel mist, die we langzaam zagen optrekken en de zon weer te voorschijn kwam. Het leek wel of de wereld boven de mist omhoog kwam rijzen.
Door richting Jasper, tussendoor even een lunch met soep en salade op een parkeerplaats in het zonnetje. Even later zagen we tegen een strakblauwe hemel de Mount Robson met een witte top verschijnen. Was zo mooi dat we besloten om te stoppen. Na navraag bij het visitors infocentrum een campground gezocht, de auto geparkeerd en een stevige wandeling gaan maken richting Kinney Lake. Zo mooi daar, dit is zoals de schepping bedoeld is.Tocht van 9 kilometer langs een prachtige Robson River met stroomversnellingen en een mooi afwisselend bos gemaakt, was een fijne wandeling.