De Rockies weer uit - Reisverslag uit Calgary, Canada van canadasept2017 - WaarBenJij.nu De Rockies weer uit - Reisverslag uit Calgary, Canada van canadasept2017 - WaarBenJij.nu

De Rockies weer uit

Door: Herman en Mari

05 Oktober 2017 | Canada, Calgary

Donderdag 05 oktober, out of the Rockies !

Gisteravond was ons gas opeens op dus moesten we vanmorgen voor dat we konden ontbijten   eerst  erop uit om onze propaantank (deels) te laten vullen.  Gelukkig hadden we nog wat worteltjestaart staan dus de eerste trek kon toch gevuld worden.  Daarna Canmore uit  richting Calgary via de aangeprezen route over de Three Sisters Higway maar die weg bleek afgesloten te zijn. Omdat er maar twee wegen lopen restte ons niets anders dan de Trans Canada Higway, 125 km snelweg door de prairie. Weg bergen, weg sneeuw. ROND twaalf hadden we onze camping gevonden en via bus en trein liepen we tegen twee in het centrum van Calgary. Dat duurde tot 5 uur en daarna zijn  we met trein en een hele bijzondere taxirit weer naar 'huis'  gegaan.
Het zonnetje was de gehele dag hoog aan  de hemel.
En wederom een wonderschone dag die we niet vergeten zullen.
Op de camping  ons eten gemaakt van wat er nog was en toch  heerlijk gegeten.
De afwas en nog even nakletsen.
Foto,s van elkander bekeken en vroeg onder de wol.
Nog  1 nachtje slapen en dan naar via Londen naar Amsterdam.